Powered By Blogger

2015. április 29., szerda

Burgonyás,rozmaringos zsemlék

Ezek a zsemlék tejszínes burgonyapürével ,és frissen szedett rozmaringgal készültek.A rozmaring leveleit apróra vágva adtam hozzá dagasztáskor.A burgonyapürétől puha, és kellemes rozmaring ízű zsemlék lettek.

A hozzávalók: 50 dkg BL80 liszt
                      25 dkg öreg tészta
                      15 dkg burgonya püré
                        2 dl tej
                        2 teáskanál só
                        2 evőkanál olaj
                        1 teáskanál cukor
                        1 dkg élesztő
                        2 ág rozmaring apróra vágva

A z öreg tészta :50 dkg liszt
                          3 dl víz
                          1 dkg élesztő

A zsemle hozzávalóit a dagasztógép üstjébe pakoltam és megdagasztotta a gép.Az aprított rozmaringot a dagasztás félidején adtam hozzá.Összesen tíz percig dagasztotta a gép szép simára.Az üstbe hagytam duplájára kelni.Kelesztés után lisztezett deszkára tettem és 10 dkg-s  darabokra osztottam, majd hosszúkásra formáztam  őket. Sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoltam és hagytam kelni még. Kelesztés után a tetejét vízzel lepermeteztem, pengével bemetszettem és 200 fokosra előmelegített, gőzös sütőbe tettem sülni 25 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése