Powered By Blogger

2014. június 3., kedd

Kelt vajas tésztából croissant és búrkifli


Nagyon kedvelem ezt a tésztát,mert szép leveles péksütik készíthetők belőle.Eperlekvárral megtöltve meg mennyei.
A tészta hozzávalói: 50 dkg liszt
                                2 dl víz
                               12 dkg tejföl
                                 3 dkg élesztő
                                20 dkg  hideg vaj
                                  1 tojás sárgája
                                  2 teáskanál cukor
                                  1,5 teáskanál só
                                   1 evőkanál olaj
 A hozzávalókat a vaj kivételével bedagasztjuk,és félretesszük, duplájára kelesztjük.Kelesztés után lisztezett deszkán kinyújtjuk és a hideg vajat ráreszeljük egyenletesen.Majd a tésztát összehajtogatjuk négy részre,letakarjuk és félórát pihentetjük.Ezután megint kinyújtjuk és hajtogatjuk,és pihentetjük félórát.
A pihentetés után kinyújtjuk és tetszés szerinti méretre vágjuk .Ha croissant szeretnénk akkor nagy háromszögekre, ha búrkiflit akkor nagy négyzetekre vágjuk.Én most saját készítésű  eperlekvárral töltöttem meg a croissantokat, a búrkiflit pedig darált dióval kevert eperlekvárral. Sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoltam ,egy felvert tojással lekentem,és amíg a sütő melegedett a tepsiben pihentek.Majd  220 fokra elő melegített sütőbe toltam 25 percre .









                                 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése