Powered By Blogger

2015. szeptember 17., csütörtök

Túrós párnák



Először  túrós batyut terveztem, de a változatosság kedvéért túrós párnák lettek. Ez a forma nagyon bejött mindenkinek , pedig ugyan az a tészta volt ,csak a külseje más.
A hozzávalók : 70 dkg liszt
                         3 dl tej
                         1 tojás
                         1 teás kanál só/csapott/
                         4 evőkanál cukor
                         fél kocka élesztő/felfuttatva/
                          8 dkg olvasztott vaj
Az olvasztott vaj kivételével minden hozzávalót a dagasztógépbe készítettem,majd hagytam a gépet dolgozni úgy 10 percig. Akkor szép lassan hozzáadagoltam az olvasztott vajat,és addig dagasztotta a gép míg szép hólyagos lett a tészta.Lágy de nem ragacsos tésztát kaptunk, amit a szakajtóban kelesztettem a duplájára.
Amíg a tészta kelt, elkészítettem a tölteléket.
A töltelék: 40 dkg túró
                  5 evőkanál cukor
                  1 csomag vaníliás cukor
                  2 evőkanál búzadara
                  2 evőkanál tejföl
                  2 tojás sárgája
                  1 citrom reszelt héja
                  2 tojásfehérje kemény habbá verve
                  fél csomag mazsola

A felvert tojás fehérje kivételével ,a többi hozzávalókat alaposan összekeverem, majd utoljára adom hozzá a tojás fehérje habját, óvatosan beleforgatjuk.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán jó vékonyra nyújtjuk, és egy tíz centis pohárral köröket szaggatunk belőle.A köröket megtöltjük,és kettéhajtva a széleket villával lenyomkodjuk,a párnácskák közepén késsel vagy villával meg szurkáljuk,hogy a levegő távozzon belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és előmelegített sütőben,180 fokon 15 percig sütöm, porcukorral megszórva tálalom.





     
                       
                           


1 megjegyzés:

  1. Tényleg más lesz az íze, pont, mint a gyúrt tésztáknál :) Ezt a formázást használom a csirkés piroghoz, mi is szeretjük.

    VálaszTörlés