Powered By Blogger

2016. április 22., péntek

Szezámmagos virágok

Nagyon megtetszett a  formázása ennek a péksütinek , és úgy gondoltam kipróbálom én is,Limaránál láttam .
Egy kicsit változtattam rajta,mert éppen nem volt itthon joghurt,és helyette tejfölt tettem bele.De így is finom lett. Azt hiszem ezt is többször fogom megsütni.



A hozzávalók:

A kovász: 15 dkg finomliszt
                  1 dkg élesztő
                 15 dkg langyos víz

Este bekevertem a kovászt,mert reggel akartam dagasztani. A langyos vízben elkeverem az élesztőt és a lisztet,majd letakarva a pulton hagyom,így reggelre pont jó is a kovász.

A tészta hozzávalói : 50 dkg  finomliszt
                                 2 teáskanál  só
                                 1 teáskanál cukor
                                20 dkg tejföl
                                  5 dkg puha vaj
                                  1 dl víz
                                  1 dkg élesztő
A tetejére: 1 evőkanál szezámmag

A hozzávalókat bedagasztom,  puha de nem ragacsos  tésztának kell lenni,ezután a kelesztőtálba teszem, letakarva hagyom duplájára kelni. Miután megkelt, lisztezett deszkára borítom és elosztom 8 egyforma részre,mert nekem így jött ki.Ezeket is megfelezzük , így 16 darab kis gombócot tudunk gömbölyíteni belőlük.Konyharuhával letakarjuk,és hagyjuk pihenni 15 percet. Ezután egyesével 30 centis rudakat sodrunk belőlük.Két rudat U alakúra hajlítunk,majd szembe egymásra fektetjük,és megformázzuk őket.Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük egy kissé távolabbra, mert még kelni fognak.A tepsin hagyjuk még kelni fél órát, addig a sütőt 200 fokra előmelegítjük,és egy kis lábasban vizet öntök, amit a sütő aljába rakok.A megkelt péksütiket lepermeteztem vízzel , megszórtam szezámmaggal és mehetett a sütőbe 30 percre.Az utolsó 10 percben kivesszük a vizes edényt.Arany színűre sütjük. Nekem ilyenek lettek a szezámmagos virágok.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése