2014. október 9., csütörtök

Sok magvas kenyér és zsemle.

A mostani sütésemből kenyeret és zsömléket készítettem. A zsömléket egy nagy piros lábasban tettem sütni, jól bepermeteztem vízzel, és fedővel letakarva ment a sütőbe.A kenyeret a nagy kacsasütő jénaiban sütöttem lefedve.

A hozzávalók: 60 dkg BL55 liszt
                       40 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                       30 dkg öreg tészta
                         4 dl langyos víz
                       2,5 dkg élesztő
                          1 kávéskanál cukor
                       1,5 evőkanál só
                          2 evőkanál olaj

A hozzávalókat bepakoltam a dagasztógép üstjébe,és simára dagasztattam a géppel. Dagasztás után duplájára kelesztettem és átdolgoztam, majd a tésztát megfeleztem. Az egyik feléből nyolc darab gombócot formáztam, a másik feléből kenyeret formáztam. A zsemléket egy sütőpapírral kibélelt lábasba pakoltam,a kenyértésztát sütőpapírral kibélelt kacsasütő jénaiba tettem kelni. A sütőt 220 fokra előmelegítettem.Amikor
már megkelt a kenyértészta, bepermeteztem vízzel,és a jénai fedelének belsejét is,majd pengével be vágtam a tészta tetejét és megszórtam a magokkal, lefedtem, ezután ment az előmelegített sütőbe 50 percre. Amíg a kenyér sült, a zsemlék a hűtőben várakoztak a sorukra.





1 megjegyzés:

  1. Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************

    VálaszTörlés