Powered By Blogger

2013. június 9., vasárnap

Napraforgó sós töltelékkel

Napraforgó sós töltelékkel. Ezt a receptet már régen készítettem, Limarától van ,de én egy kicsit változtattam rajta,a finom liszthez adtam még graham- lisztet,és a joghurt helyett tejfölt, és a víz helyett tejet de így is nagyon jó lett.
A hozzávalók: 50 dkg finom liszt
                       15 dkg graham-liszt
                      140 g tejföl
                          1 dl tej
                           3 evőkanál olaj
                           2 dkg élesztő
                           1 tojás
                           1 evőkanál cukor
                           1,5 teáskanál só
A tészta lekenéséhez : 1 felvert tojás
A töltelék bármi lehet,nekem ez volt otthon: gulyáskrém
                                                                  reszelt sajt
                                                                  zsenge újhagyma felaprítva szárastól
  A szóráshoz szezámmag.

A hozzávalókat bedagasztottam és duplájára kelesztettem.
Négy részre osztottam,cipókat formáltam belőlük és letakarva hagytam kicsit kelni.
Két cipót kör alakúra nyújtottam,rátettem a sütőpapírral bélelt tepsire,és ott folytattam tovább.A gulyáskrémmel megkentem a tésztát,megszórtam reszelt sajttal ,majd az apróra felvágott újhagymával,aztán ismét reszelt sajttal,és befedtem a másik kinyújtott tésztával.Közepére tettem egy poharat,és 16 részre vágtam fel a pohárig.Azután óvatosan tekertem mindegyiken hármat, lekentem a tetejét tojással,megszórtam
szezámmaggal,és hagytam kelni.Mire a másikat is elkészítettem addigra az első napraforgó is megkelt,és ment a 180 fokra előmelegített sütőbe 25 percre.






                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése