Powered By Blogger

2013. június 4., kedd

Teljes kiőrlésű rozskenyér

Ez a rozskenyér kicsit másabb az előzőeknél,mert fele-fele arányban mértem a liszteket. A teljes kiőrlésű rozsliszttel  kevertem  a finom lisztet. Alig vártam hogy megsüljön a kenyér, hogy megkóstolhassam,az íze végett.Nagyon finom lett.
A hozzávalók: 25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
                       25 dkg finom liszt
                       fél kocka élesztő
                       4 dl langyos víz
                       1 evőkanál cukor
                       1 evőkanál só
                       2 evőkanál sikér
                       2,5 evőkanál olaj
 A hozzávalókat bedagasztottam,és hagytam duplájára kelni.A kelesztés után átdolgoztam és megformáztam.Sütőpapírral kibélelt jénaiba raktam ,letakartam és hagytam kelni .Amikor megkelt a tetejét bevágtam,lepermeteztem vízzel,a  megszórtam zabpehellyel ,és lefedve ment a 220 fokra  előmelegített sütőbe 60 percre.Ilyen lett színe.


         
             

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése