Powered By Blogger

2013. augusztus 5., hétfő

Graham- lisztes zsömlék és kiflik

Ezek a zsömlék és kiflik joghurttal készültek tej helyett.Arra voltam kíváncsi hogy a graham-liszt hogyan működik vele.Ízre kifogástalan lett,így felkerült a listára ez is.
A hozzávalók:  50 dkg BL55 liszt
                       30 dkg graham-liszt
                         4 dl natúr joghurt + 1/2 dl víz
                          2 evőkanál olaj
                          2 teáskanál só
                          fél kocka élesztő/felfuttatva/
                           1 teáskanál cukor

A hozzávalókat alaposan össze gyúrom,és duplájára kelesztem. Kelesztés után ismét átdolgozom, és 12 db  egyenlő részre osztom.Gombócokká formázom , majd letakarva pihentetem 10 percet.Ezután kifliket és zsömlét formázok belőlük. Tetszés szerint díszítem, magokkal szórom meg a zsömle tetejét ,a kifliket meghempergetem a magokba.Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem őket,és hagyom megkelni letakarva.A sütő aljába teszek egy kis lábasba vizet, a gőzösítés miatt.A 220 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöm őket,míg szép színük lesz.


                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése