Powered By Blogger

2013. november 26., kedd

Rozskenyerek

Már alig vártam hogy sor kerüljön a kenyér sütésre, hogy a dagasztógépet megdolgoztassam kenyértésztával is. Most rozskenyeret terveztem. Rövid idő alatt, nagyon szép simára dagasztotta meg a gép a tésztát.

A hozzávalók: 50 dkg BL55 liszt
                      20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
                      10 dkg világos rozsliszt
                         1 evőkanál só
                      25 dkg öreg tészta
                        2 evőkanál sikér
                       2,5 dkg élesztő
                       3,5 dl víz
                       2 evőkanál olaj

Miután bepakoltam mindent a gépbe, csak az volt a dolgom hogy figyeljem a tészta állagát hogy kell e még víz hozzá,vagy sem. Amikor kész lett a dagasztás, ki borítottam a deszkára és át gyúrtam, majd megfeleztem a tésztát.Sütőpapírral kibélelt jénaiba tettem az egyiket,és sütőpapírral bélelt tepsibe a másikat és hagytam kelni lefedve mind a kettőt. Miután megkeltek,a tetejüket megvagdostam és szezámmaggal meg szórtam.
Majd alaposan megpermeteztem vízzel,és már ment is letakarva a 220 fokra előmelegített sütőbe 55 percre.


                                              Rozskenyerek
                     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése