Powered By Blogger

2014. március 18., kedd

Fehér kenyér

Nagyon ritkán sütök fehér kenyeret,na nem mintha nem szeretnénk,de már hozzászoktunk a teljes kiőrlésűekhez.Most azonban csak sima BL55 lisztem volt itthon ,meg egy kis rétes lisztem,és ebből kellett sütnöm kenyeret.Na meg volt még öreg tésztám is egy adag.Nagyon finom lett , jó ropogós a héja, és csak úgy beszélgetett.

A kenyér hozzávalói: 50 dkg BL55 liszt
                                20 dkg rétes liszt
                                25 dkg öreg tészta
                                 3 dl + 2 evőkanál langyos víz
                                 2,5 dkg élesztő
                                    2  kávés kanál cukor
                                    1 evőkanál só
                                    2 evőkanál sikér
                                    2 evőkanál olaj

A hozzávalókat bepakoltam a gépbe,simára dagasztattam a tésztát,majd átraktam a kelesztő tálba és hagytam kelni a duplájára.Kelesztés után még átgyúrtam,majd formára igazítottam, és a  sütőpapírral bélelt jénaiba tettem még kelni.A sütőt előmelegítettem , a jénai fedelének a belső felét vízzel lepermeteztem , a kenyértésztának a tetejét pengével bemetszettem, megszórtam lenmaggal és befedve betoltam a 220 fokra előmelegített sütőbe,60 percre.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése