Powered By Blogger

2014. március 10., hétfő

Teljes kiőrlésű rozs,tönköly,búza lisztből kenyér

Ennél a sütésemnél több fajta teljes kiőrlésű  lisztet használtam a sima búza liszthez.Főtt burgonyalé volt a folyadék,és az öreg tésztát BL80-as lisztből készítettem.Nagyon finom lett,az íze,és ropogós a héja.
A hozzávalók: 25 dkg teljes kiőrlésű rozs liszt
                      25 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
                      25 dkg teljes kiőrlésű búza liszt /Nagyi titka/
                      50 dkg BL55 búza liszt
                      25 dkg öreg tészta 
                      5 és fél dl főtt burgonya lé
                      1 evőkanál só 
                      3 dkg élesztő
                      1 kávéskanál cukor
                      2 evőkanál olaj

A hozzávalókat bedagasztottam, átraktam kelesztőtálba és hagytam kelni duplájára.Majd kelesztés után át gyúrtam és megformáztam,sütőpapírral kibélelt jénaiba tettem kelni.Közben a sütőt bekapcsoltam 220 fokra.
A megkelt tészta tetejét pengével bevágtam,és megszórtam magokkal.A jénai tetejének a belső felét vízzel lepermeteztem ,és betoltam az előmelegített sütőbe 55 percre.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése