Powered By Blogger

2013. március 28., csütörtök

Húsvéti fonott kalácsunk

Húsvéti fonott kalácsunk is elkészült ,most kerekre formáztam.Kettőt készítek mindig ,mert az egyik ajándékba megy.Ilyenek lettek.Több változatot ismerek de én ezt készítettem most.A recept hozzávalói  egy kalácshoz :60 dkg liszt
                 10 dkg cukor
                   2 db tojás sárgája
                   4 dl tej
                   1 csipet só
                   1 dl olaj
                    2,5 dkg élesztő
A hozzávalókat meg dagasztom, duplájára kelesztem, kelesztés után  8 egyenlő részre kisodrom és befonom.
Sütőpapírral kibélelt jénaiba rakom , a tetejét lekenem  vízzel hígított tojássárgával,és előmelegített sütőbe 180 fokon sütöm 45 percet .Én tűpróbát szoktam alkalmazni .                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése