Powered By Blogger

2013. március 23., szombat

tönköly lisztes kenyér


Végleges döntésre jutottam,szeretném megosztani mással is a kenyér sütés örömét és a recepteket is.
Hogy honnan kaptam kedvet? Néhány éve akadtam rá Líbor Mária írásaira, ahol gyönyörűséges kenyereket és finomságos péksütiket mutatott be receptekkel együtt.Nagyon hálás vagyok érte,mert minden kipróbált receptje siker élményt hozott nekem.És azóta is figyelemmel kísérem tevékenységeit.
A legutóbbi kenyér sütésem hozzávalói : 50 dkg BL80  liszt
                                                             15 dkg  teljes kiőrlésű tönköly búza liszt
                                                              20 dkg kovász/előző este bekeverve/
                                                               fél kocka élesztő/felfuttatva/
                                                               1 evőkanál só
                                                                4,5 dl langyos víz
                                                                 2 evő kanál cukor
                                                                 2 evő kanál olaj
A hozzávalókat bedagasztom, majd duplájára kelesztem.Jól át gyúrom, formára igazítom,és egy fedeles kacsasütőbe teszem,és hagyom még kelni.A sütőt elő melegítem 220 fokra.Sütés előtt úgy 10 perccel a kenyér tésztának a tetejét bevagdosom, bespriccelem vízzel a jénai tetejének a belsejét és a tésztát is.
A sütés 45 percig fedővel ,utána 15 percig fedő nélkül történik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése