Powered By Blogger

2013. szeptember 11., szerda

Amarántos kenyerek

A legutóbbi sütésem amaránt pehely hozzáadásával történt. Az amaránttal csak most találkoztam először,és nagyon sok jó tulajdonságot olvastam róla az interneten.Először is természetes ásványi anyag forrás,sok Kalcium,Magnézium,és Vas van benne.Azon kívül sok vitamin van benne.Most ki is próbáltam a kenyérnél.
A hozzávalók: 50 dkg BL55 liszt
                      25 dkg tk. tönköly liszt
                      25 dkg kovász/előző nap bekeverve/
                        2 evőkanál sikér
                        2 dkg élesztő+1dl víz+1 kávéskanál cukor
                        1 evőkanál só
                        4 evőkanál amaránt pehely
                        2 evőkanál olaj
                     3,5 dl víz

A hozzávalókat bedagasztom,majd a tésztát letakarva hagyom kelni.Kelesztés után áthajtogatom,és megint hagyom kelni.Amikor megkelt,áthajtogatom megint,és ketté veszem a tésztát , két kisebb kenyeret formázok belőle. A sütőpapírral kibélelt jénai edénybe teszem, letakarom a fedelével mindegyiket és hagyom kelni.Sütés előtt meg díszítem a kenyér tetejét,én pengét használok a bevágásokhoz.Ezután mehet a 220 fokra előmelegített sütőbe 50 percre.A végeredmény ropogós héjú puha belsejü kenyérkék lettek.





                     

                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése