Powered By Blogger

2013. május 14., kedd

Rozsos kenyérkék

Előző nap elkészítettem a rozskovászt,és ma neki álltam a kenyértészta dagasztásnak.Kézzel dagasztom a kenyeret,mert így érzem a tészta állagán ,hogy mikor jó már a tészta. Ma rozsos kenyeret terveztem,és négy kisebb adagra osztottam a tésztát.
A hozzávalók: 50 dkg kenyérliszt
                      25 dkg rozs kovász/előző nap elkészítve/
                        2 evőkanál sikér
                      3,5 dl langyos víz
                        fél kocka élesztő/felfuttatva/
                        1 evőkanál só
                         2 evőkanál cukor
                         2 evőkanál olaj
A hozzávalókat bedagasztom,és duplájára kelesztem letakarva.
Amikor megkelt a kenyértészta, átdolgozom ,és négy részre osztom, megformázom.Négy kis forma tepsit kibélelek sütőpapírral és bepakolom a megformázott tésztát.Letakarva hagyom kelni, addig előkészítem a sütőt,teszek egy kis lábas vizet a sütő aljába a gőz végett.Ha kellően megkeltek a tészták, tetejüket vízzel lepermetezem bevagdosom és megszórom magokkal, majd a tetejüket letakarom vizes sütőpapírral,és mehet a 220 fokra előmelegített sütőbe .És ilyenek lettek a kenyérkéim.
                     

1 megjegyzés: