Powered By Blogger

2013. május 3., péntek

Sok magvas és szezámmagos kenyér

Tegnap előkészítettem a kovászt,mert ma már esedékes volt a kenyér sütés.Nagyon kíváncsi voltam a végeredményre,mert minden kenyér más ,nincs két egyforma kenyerem.A lisztem tönköly fehér liszt volt ,a kovászom meg teljes kiőrlésű tönköly búzalisztből készítettem.
A hozzávalók: 50 dkg tönköly fehér liszt
                       25 dkg kovász
                       15 dkg rétesliszt
                        fél kocka élesztő
                        2 teáskanál só
                        3,5 dl langyos víz
                         2 evőkanál cukor
                         2 evőkanál olaj
                         a szóráshoz magok
 bedagasztottam a hozzávalókat,és hagytam duplájára kelni.Kelesztés után megfeleztem a kenyér tésztát,az egyik feléből szezámmagos fonott kenyeret ,a másikból sokmagos kerek kenyeret terveztem.A tésztát óvatosan át gyúrtam,és megformáztam ,sütőpapírral kibélelt jénaiba raktam ,és hagytam kelni. A sütőt előmelegítettem 220 fokra ,a kenyereket és a fedő belsejét alaposan lepermeteztem vízzel, megszórtam magokkal és mehetett a sütőbe 45 percig fedővel majd fedő nélkül.A szezámmagos fonott kenyér eredeti receptje Limaránál található scali kenyér néven.Én egy kicsit változtattam rajta, mert nem tettem bele ascorbint,és fehér tönkölylisztből készítettem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése