Powered By Blogger

2013. július 22., hétfő

Burgonyás,fahéjas csiga, burgonyás sajtos kiflik

A tervem az volt ,hogy mire haza jönnek az unokák a nyaralásból sütök valami kedvencet.A burgonya püré ott figyelt a hűtőben,és el is dőlt a sorsa hogy mi lesz belőle,  fahéjas csigák és sajtos kiflik .Nagyon finom,és puha a belseje még másnap is,már ha marad belőle.
A hozzávalók: 1 kg liszt
                     40 dkg főtt áttört burgonya
                     25 dkg zsír
                       5 dkg élesztő
                       1 teáskanál só
                       1 mokkáskanál cukor/ az élesztőbe/
                       1 dl tej /az élesztőhöz/

                       3 tojás sárgája      /
                       1 kis pohár tejföl  / ezeket össze keverem,hogy a cukor elolvadjon
                       1 evőkanál cukor /
A csigák tölteléke: 15 dkg olvasztott margarin
                               4 evőkanál cukor
                               1 evőkanál fahéj
A kiflikre és a tölteléknek tetszés szerint reszelt sajt                        
                       

A lisztet elmorzsolom a burgonyával,sóval,és a zsiradékkal,hozzáadom a felfuttatott élesztőt,a tojásokkal és a cukorral elkevert tejfölt,és egy lágy tésztát kapok belőle.Duplájára kelesztem,majd jól meglisztezett deszkán át dolgozom,és ketté veszem a tésztát.Az olvasztott margarinnal összekeverem a cukrot és a fahéjat,és a kinyújtott tésztára kenem, hagyom hogy megdermedjen  és feltekerem mint a bejglit.Két ujjnyi vastagra szeletelem őket,és a muffin sütőbe pakolom ,amibe előtte kis papír kosárkákat raktam.
A tészta másik felét kinyújtottam, háromszögekre vágtam, mindegyik háromszögre egy csipet reszelt sajtot raktam, majd feltekertem kifli formára.Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam és a tetejüket lekentem felvert tojássárgával,majd megszórtam reszelt sajttal.A sütőt 180 fokra előmelegítettem,és egy kis lábas vízzel begőzösítettem,és mehettek a csigák a sütőbe míg szép pirosak lettek.Azután a kiflik következtek ,míg szép színük lett.







                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése