Powered By Blogger

2013. július 2., kedd

Tejes kiflik

Legtöbbször ha valami tartalmas levest készítek ,akkor leginkább utána valami édes tésztát készítek.Így most a mákos guba mellett döntöttem.Ezt mindenki szereti.A guba kiflik receptje innen Libor Máriától, vagyis Limarától van:  http://www.limarapeksege.hu/2010/11/gubakifli.html
Egy kicsit változtattam mert a víz helyett tejet használtam, és az élesztő mennyiségét 2 dkg helyett 2,5 dkg-ra emeltem. De szerintem így is nagyon jók lettek a kiflik,mert mind elfogyott hamar.

A hozzávalók: 60 dkg tönköly búza liszt
                       3,5 dl tej
                          2 teáskanál só
                          8 dkg puha vaj
                          1 evőkanál cukor
                        2,5 dkg élesztő /felfuttatva/

A hozzávalókat alaposan össze dolgozzuk sima rugalmas tésztává, Majd hagyjuk megkelni letakarva.
A megkelt tésztát hat egyenlő részre osszuk, én most két gombócból  két nagy kiflit készítettem,a többiből pedig kis kifliket.A formázás után a sütőpapírral bélelt tepsiben még kelesztjük egy fél órát,majd 180 fokra előmelegített sütőben sütjük 15 percig pirosra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése