Powered By Blogger

2013. július 18., csütörtök

Teljes kiőrlésű tönkölyös és teljes kiőrlésű rozsos kenyér

Egy kicsi tönkölyliszt,egy kicsi rozsliszt volt még a kamra polcon,gondoltam készítek belőlük kovászt,és még a kenyérbe is jut .
A hozzávalók: 50 dkg BL55 liszt
                       25 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
                       25 dkg teljes kiőrlésű rozs liszt
                         3 dl langyos víz
                         1 evőkanál só
                          2 evőkanál olaj

A kovász hozzávalói: 15 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
                                 15 dkg teljes kiőrlésű rozs liszt
                                   1 teás kanál cukor
                                   2 dkg élesztő
                                   4 dl langyos víz

A kovász hozzávalóit összekevertem,és félre tettem letakarva.Majd kimértem a liszteket,meg a többi hozzávalókat.Most nem kellett sokat várni a kovászra,hamar be indult a nagy meleg miatt.Be dagasztottam a hozzávalókat,majd duplájára kelesztettem.Három cipóra osztottam,és formáztam,és ment a sütőpapírral kibélelt jénaikba mind a három.A kacsasütőbe ment kettő cipó, a harmadik meg egyedül sült 220 fokon a légkeveréses sütőben 50 percet ,majd fedő nélkül még 15 percet .Amikor kivettem a sütőből,még le se tettem az asztalra de, már is el kezdett beszélgetni,aztán vízzel lepermeteztem ,hagytam kihűlni.Jól kicserepesedett.Másnap vágtam fel a kenyeret, így az ízéről is be tudok számolni,csak annyit mondhatok: nagyon finom !



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése