Powered By Blogger

2013. április 29., hétfő

Fahéjas szívek és csokis briósok

A fahéjas szívek és csokis briósok lettek betervezve a hétvégére.A briós tésztáját vettem alapul csak a töltelék lett kétféle.Csodás illatok áradtak a konyhából a fahéj illata terjengett.
A briós tészta hozzávalói ahogy én készítem: 60 dkg sima liszt
                                                                    20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                                                                      5dkg puha vaj
                                                                     fél kocka élesztő felfuttatva
                                                                     1 teáskanál só
                                                                     3 evőkanál cukor
                                                                     2 dl tej
                                                                     3 evőkanál tejföl
                                                                     1 tojás
A lisztet elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a tojást a felfuttatott élesztőt,a tejfölt és a maradék tejet, amiben
elkevertem a sót és a cukrot.Sima tésztává gyúrom és duplájára kelesztem.Amikor megkelt a tészta , kerek cipót formáztam belőle és 16 részre vágtam. Kis cipókat gömbölyítettem belőlük,és letakarva hagytam hogy megkeljenek.Kelés után a gombócokat hosszúkásra kinyújtottam,megkentem csokikrémmel felsodortam a két végét lenyomkodtam hogy ne folyjon ki a csoki sütéskor, és feltekertem briósnak.
A fahéjas szívek is hasonlóan készültek,csak a fahéjas cukorral megtöltött,és felsodort tésztát ketté hajtom
a végét lenyomkodom , és aláhajtom.Ollóval kettévágom a tésztát középen,nem teljesen végig,úgy 3 centit
hagyok egyben,kifelé fordítom a tésztát ,szív alakúra.Vízzel hígított tojássárgával lekenem. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakolom ,és 180 fokra előmelegített sütőbe sütöm 25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése