Powered By Blogger

2013. április 13., szombat

Sok magvas rozs kenyér

Már jó ideje tervezem hogy rozs kenyeret sütök , jó sok maggal megszórva,de mindig halogattam.
De most megsütöttem végre.Ízre finom , a belseje egy tömörebb szerkezetű, a színe sötétebb a többi kenyereknél. A lényeg hogy egészséges és még finom is.
A hozzávalók: 20 dkg rozsliszt
                      20 dkg tönköly liszt
                      20 dkg fehér liszt
                      20 dkg rozskovász
                       2,5 dkg élesztő
                         1 evőkanál só
                         1 teáskanál cukor/élesztőbe /
                         1 evőkanál sikér
                         4 dl víz
                         2 evőkanál olaj
 magok: szezámmag,fenyőmag,tökmag,mák, lenmag
A hozzávalókat bedagasztjuk, a magokból félre teszünk 2 evőkanálnyit a szóráshoz , a többit bele dolgozzuk
a tésztába.Hagyjuk megkelni ,ha megkelt, óvatosan megformázom, vízzel lepermetezem,és a deszkára szórt magkeverékben  alaposan megforgatom ,meghengergetem, hogy a magok rátapadjanak.Ezután egy sütőpapírral kibélelt jénaiba teszem, a fedelével letakarom ,és hagyom kelni még .A sütőt 220 fokra előmelegítem,sütés előtt még egyszer megpermetezem vízzel a tésztát és a tetejét bevagdosom.A jénai fedelének a belső felét is megpermetezem vízzel ,hogy kellő gőz legyen.A sütési idő nekem 50 perc és fedő nélkül még 20 perc volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése