Powered By Blogger

2013. április 10., szerda

Kenyér és bagettek

Úgy terveztem hogy a bedagasztott tészta feléből bagetteket is készítek. A kenyér tésztába tettem 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet is,így a folyadékot többet kellet hozzáadni mint egyébként.Elég rugalmas tésztát kaptam .A hozzávalók: 50 dkg búza liszt/BL80-as/
                                              20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
                                              10 dkg rétesliszt
                                                4 dl víz
                                                1 evőkanál cukor
                                                 1 evőkanál méz
                                                 1 evőkanál só
                                                  2 evőkanál olaj
                                              20 dkg kovász/ előző este bekeverve/
A hozzávalókat bedagasztom jó simára,és hagyom kelni a duplájára.Amikor megkelt átgyúrom,és ketté veszem a tésztát, mert a feléből bagetteket készítek.Megformázom a kenyérnek valót, és a bagetteknek valót.Sütőpapírral kibélelt jénaiba pakolom a kenyérnek valót, a bagettek meg mentek a sütőpapírral kibélelt tepsibe.Míg keltek,addig a sütőt előmelegítettem 220 fokra.A jénai fedelének a belsejét vízzel lepermeteztem, a tészta tetejét bevagdostam és befedtem a jénai fedelével.Ezután mehetett a sütőbe 45 percre, utána levettem a fedőt és tovább sütöttem, míg el érte a kívánt szint.Sütés után rácsra tettem ,vízzel lepermeteztem.A bagettek következtek,csak itt a sütési idő jóval kevesebb volt,25 perc elég volt nekik.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése