Powered By Blogger

2013. április 18., csütörtök

Lenmagos kenyér

Eddig csak szórásra használtam a lenmagot, de most kipróbáltam a kenyér belsejébe is.Három lisztet használtam, van benne kenyér liszt, tettem bele egy kevés teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet,és tettem hozzá egy kevés rétes lisztet is.Most kovász helyett öreg tésztát használtam.
Hozzávalók: 50 dkg kenyérliszt
                   25 dkg öreg tészta
                   15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
                   10 dkg búzarétes liszt
                   2,5 dkg élesztő/felfuttatva/
                      1 evőkanál só
                      2 evőkanál cukor
                      2 evőkanál olaj
                   4,5 dl langyos víz
                      3 evőkanál lenmag

A hozzávalókat össze dagasztom, duplájára kelesztem , azután átdolgozom és ismét kelesztem.Kelesztés után óvatosan formára igazítom és sütőpapírral kibélelt jénaiba teszem ,hagyom kelni letakarva.Sütés előtt a tészta tetejét pengével meg díszítem , vízzel lepermetezem,és megszórom lenmaggal.A jénai tetejének belsejét is lepermetezem alaposan,és lefedve a tésztát, mehet a 220 fokos előmelegített sütőbe 45 percig , utána leveszem a fedőt , és tovább sütöm fedő nélkül még 15 percet.Amikor kiveszem a sütőből, a kenyeret rácsra teszem és lepermetezem vízzel.Lehet hallani ahogy beszélget a kenyér.Az enyém ilyen lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése